瑞穂のこと(Mizuho’s story)

Welcome to Mizuho’s world!

10日間(10 days)

f:id:kina3ri:20200526224326p:plain

前回の記事で仕事を再開したと書きました。(I wrote restarting my job at last time.)

課題への対策が思いつかない。(But I had no idea...)

逃げました。(I stopped thinking.)

仕事はコロナが落ち着くまで、休むことにしました。(I decided to stay home without working until Covid-19 finish.)

今は充実した「#おうち時間」を過ごしています。(I have good time now.)

 

何をしていたか…(What do I do...?)

 

YouTube

→主に、SixTONESさんの動画を見てました。(Mainly I watched “SixTONES” movie.)

☆転職活動(career change)

→情報収集をしてました。目指せ、スリランカ🇱🇰(I collected a lot of information to go to Sri Lanka.)

☆ゲーム(game)

どうぶつの森 ポケットキャンプ で畑作りに勤しんでいました。(I played “Animal Crossing for iPhone “and made a field there.)

☆勉強(study)

TOEICの勉強をしてました。(I studied English to take the TOEIC test.)

 

この他にも、読書やマスク作り、衣替えもしてました。(Then I read books, made masks and changed clothes.)

 

緊急事態宣言は5月末までの予定です。(The emergency declaration is intended to the end of this month.)

一ヶ月後には、社会復帰してるのでしょうか。(Will I come back to my work from next month?)

 

おうち時間では、いつも時間がないからと後回しにしていたことに取り組めています。(I can do something to put off, because I’m always busy thanks to home time.)

ストレスはたまるけど、それはみんな一緒だから耐えなければなりません。(I’m stressed, but everyone thinks so and I should be patient.)

 

それにしても、毎日同じ景色を見てると嫌になってしまいますね。(However, I’m bored with seeing same views everyday.)

どうにかしようと考えているところです。(I'm thinking about it now...umm...)

 

What do you do recently?

Thank you for reading today!!

 

#stayhome